• Podstawy definiowania interfejsu.
• Podstawy animacji.
• Instrukcje warunkowe.
• Wielowarstwowy interfejs użytkownika.
• Pojęcie zmiennej lokalnej i globalnej.
• Pobieranie zmiennej poprzez wybór.
• Pobieranie pozycji X, Y z ekranu.
• Zapoznanie się z wbudowanymi czujnikami (akcelerometr).
• Powtórzenie instrukcji warunkowych.
• Funkcje matematyczne potrzebne do określania położenia elementów względem siebie.
• Wartości false/true funkcji.
• Zagnieżdżone funkcje warunkowe.
• Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
• Poznanie środowiska AppInventor.
• Wprowadzenie instrukcji pętli, instrukcji warunkowych do powtarzających się czynności.
• Komunikacja pomiędzy kilkoma urządzeniami.
• Zapoznanie się z procedurami.
• Powtórzenie zagnieżdżonych funkcji warunkowych.
• Wprowadzenie losowości.
• Zapoznanie się z typami baz danych.
• Wprowadzenie API.
• Pojęcie listy.
• Zapoznanie się z typami danych.
• Dodawanie i usuwanie elementów z listy.
• Zapoznanie się z syntezatorem mowy.
• Przetwarzanie mowy na ciąg znaków.
• Powtórzenie zagnieżdżonych funkcji warunkowych.
• Wykorzystanie zmiennych lokalnych.