Algorytm „Domek” to prosty przykład algorytmu, który można użyć do nauki podstaw programowania, szczególnie w kontekście wizualizacji danych i rysowania prostych kształtów. Jest on szczególnie użyteczny w edukacji dzieci i początkujących programistów, aby nauczyć ich podstawowych koncepcji takich jak pętle, instrukcje warunkowe i organizacja kodu.
Algorytm ten służy do narysowania prostego domku składającego się z kwadratowego „ciała” domu i trójkątnego dachu. Oto ogólny zarys tego algorytmu:
Rysowanie Dachu:
Użyj pętli, aby narysować trójkąt (dach domu). Możesz to zrobić przez wyświetlenie odpowiedniej liczby znaków (np. /, \, _) w każdej linii, zwiększając ich liczbę w każdej kolejnej linii.
Rysowanie Ciała Domu:
Użyj kolejnej pętli, aby narysować kwadrat lub prostokąt (ciało domu). W tym przypadku każda linia będzie miała tę samą liczbę znaków (np. | na bokach i _ na dole).
Przykład Implementacji
Poniżej znajdziesz prosty przykład, jak taki algorytm może wyglądać w języku Python: