Tworzenie aplikacji mobilnych 13-16 lat

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku 13 – 16 lat.

Na kursie uczniowie zapoznają się ze środowiskiem Flutter i językiem programowania Kotlin oraz AppInventor. W nich stworzą swoje pierwsze aplikacje na telefon.

Jednocześnie nauczą się podstaw logiki, czym jest pętla, funkcja czy składnia. Pozwoli im to lepiej zrozumieć świat nowoczesnych technologii.

Zajęcia 1 – „Paint"

  • Poznanie środowiska AppInventor.
  • Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
  • Wprowadzenie pojęcia listy, zmiennych.

Zajęcia 2 – „SpaceShooter" i „Zamów kawę"

  • Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
  • Wprowadzenie instrukcji pętli, instrukcji warunkowych do powtarzających się czynności.
  • Wielowarstwowy interfejs użytkownika.
  • Pojęcie zmiennej lokalnej i globalnej.
  • Pobieranie zmiennej poprzez wybór.
  • Zapoznanie się z wbudowanymi czujnikami (akcelerometr).

Zajęcia 3 – „Krecik"

  • Powtórzenie instrukcji warunkowych.
  • Funkcje matematyczne potrzebne do określania położenia elementów względem siebie.
  • Wartości false/true funkcji.

Zajęcia 4 – „Wstęp do Flutter"

  • Zapoznanie się ze środowiskiem Flutter.
  • Konfiguracja środowiska.
  • Wprowadzenie do języka Dart.

Zajęcia 5 – „Zamów kawę"

  • Zbudowanie aplikacji  na podstawie stworzonego projektu w Flutter.
  • Wprowadzenie android intents.
  • Porównanie dwóch środowisk programistycznych.
Miejsce
ul. Fabryczna 16H, 53-609 Wrocław
Mapa
Koszt
Koszt kursu wakacyjnego: 450 zł.
10% zniżki za polecenie kursanta.*

*Jednorazowa, niezależna od ilości poleconych osób.

Kadra
Prowadzący: Szymon Gabrek
Więcej
Sprzęt
Każdy uczestnik ma do dyspozycji na czas Kursu Programowania: komputer.

Zapisy

Wybierz termin zajęć na ul. Fabrycznej 16H:
19.08-23.08, godz.:14:00-16:45 ul. Fabrycznej 16H
Czy dziecko ma doświadczenie w programowaniu, jeżeli tak, jakie?