Kurs wakacyjny

AppInventor 11–13 lat (09.07 - 13.07)
AppInventor 11–13 lat (09.07 - 13.07)

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku 11 – 13 lat. Na kursie uczniowie nauczą się podstaw programowania tworząc swoje pierwsze aplikacje na telefon.

AppInventor AndroidStudio 13 – 16 lat (09.07 - 13.07)
AppInventor AndroidStudio 13 – 16 lat (09.07 - 13.07)

Na kursie uczniowie nauczą się podstaw programowania tworząc swoje pierwsze aplikacje na telefon w dwóch środowiskach AppInventor i AndroidStudio w języku Kotlin. Kurs wakacyjny przeznaczony dla osób w wieku 13 – 16 lat.

Kodu/Construct2 8 – 11 lat (20.08 - 24.08)
Kodu/Construct2 8 – 11 lat (20.08 - 24.08)

Nasze wkacyjne zajęcia z programowania dla dzieci w wieku 8-11 lat, uczą tworzyć technologie, poprzez tworzenie gier i animacji komputerowych.

Algorytmy i Struktury danych od lat 14 (20.08 - 24.08)
Algorytmy i Struktury danych od lat 14 (20.08 - 24.08)

Kurs dla osób w wieku 14-18 lat. Przeznaczony jest dla osób, które miały styczność z programowaniem. Znają podstawowe pojęcia i potrafią je wykorzystać (zmienne, pętle, instrukcje warunkowe).

Wszystkie kursy odbywają się w godzinach: 10:00 - 13:00.

  • AppInventor 11 - 13 lat (09.07 - 13.07)

  • AppInventor/Kotlin 13 - 16 lat (09.07 - 13.07)

  • Kodu/Construct2 8 - 11 lat (20.08 - 24.08)

  • Algorytmy i Struktury danych od lat 14 (20.08 - 24.08)

Miejsce
Zajęcia w tygodniu: ul. Fabryczna 16H, 53-609 Wrocław
Mapa
Koszt
Koszt kursu wakacyjnego: "Kodu/Construct2", "AppInventor", "AppInventor/AndroidStudio": 450 zł.
Koszt kursu wakacyjnego "Algorytmy i Struktury danych": 550 zł.
10% zniżki za polecenie kursanta.*

*Jednorazowa, niezależna od ilości poleconych osób.

Kadra
Doświadczona kadra: Szymon Gabrek, Piotr Kołodyński, Michał Kwaśniewicz, Olga Grzeja, Przemek Łukasiński, Tomasz Owczarek.
Więcej
Sprzęt
Każdy uczestnik ma do dyspozycji na czas Kursu Programowania: komputer.

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku 11 – 13 lat.

Na kursie uczniowie zapoznają się ze środowiskiem AppInventor. W nim stworzą swoje pierwsze aplikacje na telefon.

Jednocześnie nauczą się podstaw logiki, czym jest pętla, funkcja czy składnia. Pozwoli im to lepiej zrozumieć świat nowoczesnych technologii.

Zajęcia 1 – Wstęp

  • Poznanie środowiska AppInventor.
  • Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
  • Wprowadzenie pojęcia listy.

Zajęcia 2 – „Paint"

  • Wprowadzenie instrukcji pętli, instrukcji warunkowych do powtarzających się czynności.
  • Podstawy definiowania interfejsu.

Zajęcia 3 – „Spaceshooter

  • Wielowarstwowy interfejs użytkownika.
  • Pojęcie zmiennej lokalnej i globalnej.
  • Pobieranie zmiennej poprzez wybór.
  • Zapoznanie się z wbudowanymi czujnikami (akcelerometr).

Zajęcia 4 – „Kret"

  • Powtórzenie instrukcji warunkowych.
  • Funkcje matematyczne potrzebne do określania położenia elementów względem siebie.
  • Wartości false/true funkcji.

Zajęcia 5 – „Nawigacja"

  • Wprowadzenie API.

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku 13 – 16 lat.

Na kursie uczniowie zapoznają się ze środowiskiem AndroidStudio i językiem programowania Kotlin oraz AppInventor. W nich stworzą swoje pierwsze aplikacje na telefon.

Jednocześnie nauczą się podstaw logiki, czym jest pętla, funkcja czy składnia. Pozwoli im to lepiej zrozumieć świat nowoczesnych technologii.

Zajęcia 1 – „Paint"

  • Poznanie środowiska AppInventor.
  • Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
  • Wprowadzenie pojęcia listy, zmiennych.

Zajęcia 2 – „SpaceShooter" i „Zamów kawę"

  • Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
  • Wprowadzenie instrukcji pętli, instrukcji warunkowych do powtarzających się czynności.
  • Wielowarstwowy interfejs użytkownika.
  • Pojęcie zmiennej lokalnej i globalnej.
  • Pobieranie zmiennej poprzez wybór.
  • Zapoznanie się z wbudowanymi czujnikami (akcelerometr).

Zajęcia 3 – „Krecik"

  • Powtórzenie instrukcji warunkowych.
  • Funkcje matematyczne potrzebne do określania położenia elementów względem siebie.
  • Wartości false/true funkcji.

Zajęcia 4 – „Wstęp do AndroidStudio"

  • Zapoznanie się ze środowiskiem AndroidStudio.
  • Konfiguracja środowiska.
  • Wprowadzenie do języka Kotlin.
  • Tworzenie layoutów w xmlu.

Zajęcia 5 – „Zamów kawę"

  • Zbudowanie aplikacji  na podstawie stworzonego projektu w AndroidStudio.
  • Wprowadzenie android intents.
  • Porównanie dwóch środowisk programistycznych.

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku 8-11 lat.

Dzieci na zajęciach tworzą animacje i gry komputerowe zarówno dwuwymiarowe jak i trójwymiarowe w KODU oraz Construct2.

Uczniowie na zajęciach poznają podstawy programowania, czym są zmienne, pętle i instrukcje warunkowe. Uczą się jak zaplanować , a następnie stworzyć swoją grę.W trakcie trwania kursu dzieci zostana wprowadzone w świat logiki, programowania i dobrej zabawy połączonej z nauką.

Zajęcia 1 – „Zbieranie jabłek"

  • Wprowadzenie do procesu tworzenia gier.
  • Zapoznanie się ze środowiskiem Kodu Game Lab do projektowania gier 3D.
  • Wprowadzenie narzędzi kreowania środowiska gry.
  • Zachowanie postaci.

Zajęcia 2 – „Świat punktów"

  • Opracowanie celów, zasad, ścieżek, działań i tajemnic gry.
  •  Nauka interakcji pomiędzy elementami gry.
  • Wprowadzenie elementów losowości, zmiennych.

Zajęcia 3 – „Wyścigi"

  • Budowanie świata na wcześniej przygotowanym planie.
  • Powtórzenie zmiennych i interakcji pomiędzy elementami gry.
  • Gra na dwóch graczy.
  • Gra przeciwko komputerowi.

Zajęcia 4 – „Gra platformowa"

  • Wprowadzenie do procesu tworzenia gier platformowych.
  • Zapoznanie się ze środowiskiem Construct2.
  • Wprowadzenie narzędzi kreowania środowiska gry.
  • Przygotowanie grafik i postaci.

Zajęcia 5 – „Gra platformowa cd."

  • Wprowadzenie zmiennych globalnych.
  • Różne zachowania elementów gry i ich interakcje.
  • Instrukcje warunkowe na zasadzie akcji i reakcji elementów gry.

Kurs wakacyjny z programowania dla dzieci w wieku od 14 lat.

Przeznaczony jest dla osób, które miały styczność z programowaniem. Znają podstawowe pojęcia i potrafią je wykorzystać (zmienne, pętle, instrukcje warunkowe).

Kurs koncentruje się na uczeniu się systematycznej metody programowania, a nie języka programowania. To praktyczne podejście pomoże rozwinąć kreatywność, aby kursant potrafił dobrze programować w dowolnym języku.

Kurs przedstawia podstawową metodę projektowania z naciskiem na liczby, łańcuchy, obrazy i listy.

Kursanci dowiedzą się:

Jak reprezentować informacje jako dane.
Jak korzystać z przykładów i testów, aby wyjaśnić, co powinien zrobić twój program.
Jak uprościć strukturę programu.
Jak rozpoznawać i reprezentować informacje.